Volkswagen Beetle, reinventat: „broscuța” revine pe străzi, acum electrică
Volkswagen Beetle revine în lumea auto mai nou și mai distinct ca niciodată. Volkswagen vrea un Beetle electric și cu patru uși.
Volkswagen Beetle este una dintre cele mai populare mașini din toate timpurile. Beetle a fost o mașină inedită la sfârșitul anilor 1940 și, chiar dacă azi nu se mai bucură de popularitatea de altă dată, Volkswagen are de gând să reinventeze modelul și să-l adapteze vremurilor noastre.
Un Beetle electric este tot ce-ți dorești dacă ești admirator al Broscuței, dar s-ar putea ca producătorii să ofere un model în patru uși, caracteristică ce nu a fost niciodată întâlnită la un Beetle. În plus, este foarte posibil ca noul model să vină și cu tracțiune pe spate, așa cum era cândva „strămoșul” său. Abia anul viitor s-ar putea să-și facă apariția pe anumite piețe.
Există zvonuri potrivit cărora, cei de la Volkswagen au de gând să reinventeze și alte modele vechi care obișnuiau să fie foarte populare în urmă câteva decenii. Unul dintre ele este celebrul camper van care a fost mândria hipioților în anii 1960. ID Buzz microbus, cum se va numi, e programat pentru lansarea pe piață pentru anul 2022 și va fi tot electric.
Șeful departamentului de design auto al VW spune însă că nu trebuie să fie grabă, întrucât compania încă e în faza experimentelor pe pilonul mașinilor electrice. Obiectivul VW este să pruducă un număr cât mai mare de modele EV ID, dar sistemele electrice sunt complexe, iar dacă adaugi prea multe funcții, rezultă o supraîncărcare greu de gestionat.
Volkswagen Beetle electric ar urma să fie construit pe platforma MEB, creată special pentru modelele EV.
Această platformă îi va permite viitorului Beetle electric să își păstreze vechea arhitectură care l-a făcut celebru, dar o va face în același timp și mai spațioasă. De aceea se vrea pentru prima dată un Beetle în patru uși. Broscuța ar putea fi, pentru prima dată în istoria ei, și o mașină pentru familie.
De altfel, Beetle a fost mereu la limita dintre genuri, un automobil de nișă, așa cum este și cel actual. Platforma MEB ar putea fi chiar mai potrivită pentru viitorul Beetle, tocmai datorită spațiului pe care se poate realiza autoturismul. Acum, din nou, devine o chestiune de gusturi. Poate unii clienți s-au obișnuit cu un Beetle mai compact, mai mic, doar asta îi sugerează și numele.
Deși toate orașele lumii se confruntă cu problema parcărilor și a supraaglomerării străzilor cu mașini, producătorii auto tind să scoată pe piață automobile din an în an tot mai mari. Fie modele foarte voluminoase, fie modele extrem de mici, puțin producători mai au acum în gamă și autoturisme care păstrează un echilibru între cele două extreme. Poate de-aia au devenit crossover-urile atât de populare anul acesta.
Dar, indiferent dacă o să ne placă sau nu designul, un Beetle electric va fi demn de toată atenția. Trebuie să fim atenți în următoarea perioadă la cei de la Volkswagen, care au în plan tot felul de strategii prin care să-și revitalizeze reputația în lumea auto, după scandalul emisiilor de carbon. Recordul înregistrat cu vehiculul electric la Pikes Peak e primul exemplu.